Nu jävlar GÖR vi något!

Jag har funderat länge på det här med att kommunen våran ska byta till lättprodukter på skolan och förskolan.

Vi måste göra något!
Så mycket pengar kan de väl inte spara?

Bomba Ljusnan med insändare, med fakta om vikten av fett för de små!
Namninsamling.
(yepp, jag stjäler tipsen från LD, som jag frågade på Twitter)

Jag vet att vi har andra problem, med nedläggning av byskolorna. Jag som vuxit upp i Segersta tycker självklart att detta är idioti! Men många kämpar för det, med bus på dagis här i stan är det OCKSÅ viktigt med vad de får för mat!

Annars köper jag egen rödmjölk till henne och lämnar på dagis!
Då hon vägrar äta på dagarna och bara dricker mjölk och äter frukt känns detta självklart viktigt för MIG. men jag kan väl inte vara ensam?!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback