Klockan är åtta, dags för mamman att sova.

Yes. Nuförtiden är det 20-21 tiden jag stupar i säng.
Det händer massor och mina kliv uppför PÅstegen rasar på!

Idag tog jag flera stycken och tog bus ensam och gick till Ica. (Applåder tack)

Har även hittat lite inspiration efter min rage imorse om att jag inte hade någon och skrivit 2½ sida diskussion på examensarbetet (bara 2 månader för sent, men vadå?)
Blir nog en 2-3 till också sammanfattning, referenslista, lusläsning, renskrivning, kopieringscheck på BB..
Borde vara klar.. Imorgon? Eller nästa år.

Ibland är det sådär tokjobbigt att vara student att man bara vill hoppa av skiten och gömma sig under en sten.
Men så tänker jag på vilket stort jävla lån jag har vid det här laget, att det bara är 1½ termin kvar, och hur fan ska jag kunna betala av lånet om jag inte börjar jobba?
Och som Cila vill jag inget annat än att jobba med barn! Så.. Bara att bita ihop, göra mitt bästa, och inse att en dag så kommer jag bli färdig. sådäså.

Niclas ska jobba inatt. Kommer bli ovant att kliva upp mitt i natten och mata bus, Niclas brukar inte hinna lägga sig innan hon ska äta, sedan kliver jag upp med henne på morgonen..
Bra deal där!

Också insett vad vi aldrig grälar om. Pengar.
Det brukar vara en sådan "fälla" för par har jag hört. Att man grälar om pengar.

Det kanske är lättare när man inte har några?

Nej, hopp i säng och hålla tummarna för att inspirationen håller i sig tills imorgon!

Godnatt världen (eller, ja de 3-4 som läser detta)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja du är tapper.. Jag vill så gärna kunna få ett jobb, en säker o trygg framtid, inom det här. Men får det inte så länge jag inte ger mig in i det som du snart har klarat av.

o det där med lånet, du behöver inte börja betala på en gång. tror det är årskiftet efter man slutat eller nå sånt. så det ska nog inte vara några problem gumman! DEt kommer gå bra:)

2011-11-04 @ 22:18:37
URL: http://cilaotomas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback