Det är tydligen No Shave Novemer

Ett projekt (eller vad det nu är) jag uppmärksammade på Twitter.
Sedan läste jag HÄR på LD´s blogg.
På twitter fullkomligt haglar kommentarerna om att denna INTE ÄR FÖR KVINNOR.
Det twittras om att självklart är det väl inte för kvinnor! de kommer då bli utan sin pojkvän/man, det är äckligt, och det borde väl kvinnorna själv förstå?

Jag vet inte hur/var/varför detta No Shave November uppkommit,
men eftersom jag är tvärtom och alltid velat gjort vad jag inte får, så tänker jag definitivt INTE RAKA mig denna månad.

För ärligt.
Är jag mer kvinna om jag är slät på benen?
Är jag mindre kvinna om mitt sköte är burrigt?
Är DU mindre kvinna med lite hår på benen?!

Nope. Jag reagerar inte på om DU väljer att raka eller inte.
Men om du gör det för att du tror/känner dig mindre kvinnlig då. Är det värt det?
Är det logiskt?

OCH. Skulle en man vara mindre man för att han rakade sina ben?

Jag tycker inte det. Den enda skillnad för mig är det man har mellan benen (och där inne, livmoder och sånt där män har). Hårigt eller ej.
Så varför ska vi ha olika krav på behåringen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback