Twitterfri Jul

Kollade inte på Kvällsöppet, jag sov, men på Twitter härjas det vilt. Så jag fick uppfattningen att det handlade om sockerberoende och twitterfri Jul. (rätta mig om jag har fel)

Folk verkar då bli lite tokiga.
Hånar, försvarar, skäller.
Värst var en kommentar om att julen är så tråkig, så varför inte twittra?
Eller. Nej, hån tycker jag är hemskast.

Det är faktiskt bevisat att socker är starkt beroendeframkallande. Så bara för att några klarar av att trycka socker ibland betyder det inte att de har rätt att göra narr av de som inte klarar det!

Är väldigt intolerant mot människor som hånar och gör narr av andra, otroligt fult maktspel som borrar sig in djupare än rent skäll eller hat.

Dessa männIskor som sedan blev galna över den twitterfria Julen, kom igen!
Om julen är så obetydlig för dig, stanna hemma och smek din dator och iPhone då, istället för att trycka upp ditt ignoranta beteende i andras ansikte när du sitter med näsan över skärmen!!

Jag avskyr denna osociala kultur, många träffas inte längre, de "speldejtar". Många tror att de är sociala för att de hänger på facebook och liknande sidor. Ja, det är ett sätt att vara social, men människan är ett flockdjur som behöver närhet och beröring.

Ut och träffas och kramas! Blir galen på alla som utan problem kan sticka iväg hit och dit men väljer datorn och tv'n över allt annat.
SKÄMS!


Kommentarer
Postat av: Maria

kommer du klara av en twitterfri jul då tror du? är inte du lite smått beroende? :P hehe ;)

2011-12-22 @ 13:49:37
URL: http://mariaakesson.bloggplatsen.se
Postat av: FlizanLizan

Hejsaan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2011-12-23 @ 11:28:39
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Meen vad den där FlizanLizan ska strutta runt. Jag var nog lite väl otrevlig mot henne. Det är trots allt jul haha.. men fattar inte denna reklam kampanjs skit.

2011-12-23 @ 14:49:31
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback